Saturday, August 22, 2009

Lawatan ke Ladang Durian !

Kelmarin 21 August , saya telah menyertai Rombongan bapa saya ke kebun Durian MR YAP di keningau . Saya berasa bangga dengan Kejayaan MR Yap yang mengusahakan Kebun Durian beliau secara kecil kecilan pada tahun 1990 sehingga sekarang .Pendapatan daripada Kebun Durian beliau adalah sebanyak RM 20 000 Sehari !! Sehari !! Bukan sebulan ! Kalau Sebulan , beliau dapat meraih pendapatan RM 600 000 Ribu sebulan , Bersamaan dengan RM 7.2 Juta Setahun , hanya daripada Kebun Durian .Hasil durian di kebun beliau tidak mempunyai musim , Sentiasa mengeluarkan Hasil Tiap tiap hari. Di Kebun ini juga beliau memelihara lebih 200 Ekor Payau/Rusa.

Berikut adalah gambar dari lawatan tersebut :

Mr Yap sedang membuka durian dengan teknik beliau sendiri


Dad Sedang berbincang sesuatu dengan Mr Yap sambil menikmati Durian


Durian Mr Yap Manis besar dan Sedap .Untung sekali beradi disana .Bukan selalu Hehe


Encik Wilkinson sedang membuka durian yang dipilih oleh beliau sendiri.



Ladang durian Mr Yap yang membei pulangan yang begitu lumayan


Durian yang hampir masak.Durian Runtuh !


Jeng Jeng Jeng , Im having Durian , Yummy !!! Mmmmmmmm .Bukan selalu makan Free.Hehe

2 comments:

  1. uiseh don, jealous aku tinguk ko makan tu durian...kaler kuning lagi tu..

    btw, kalo tiap2 hari ada hasil, macam besar betul kawasannya

    ReplyDelete
  2. Miq , Haha.Mari bah makan di kebun saya.Hehe.Itu pun ndak tau bila berbuah.Kecil2.
    .
    Ndak juga besar bro 200 Ekar saja.Btwn payau dia 1000 ekor bukan 200.salah Noted.Hehe

    ReplyDelete