Wednesday, March 25, 2009

Keputusan Pemilihan 3 sayap Umno !

Khairy Jamaludin Pilihan Kabinet Najib ?

Saya sememangnya amat mengkagumi bakat kepimpinan di dalam di saudara YB Khairy Jamaludin ,Keupayaan beliau berpidato amat menarik minat ramai orang. Walaupun lemparan yang dibuat ke atas beliau , beliau masih mampu berdiri Seterusnya menjawat jawatan sebagai Ketua Pemuda Umno Malaysia .Taniah sekali lagi kepada Saudara Khairy Jamaludin atau nama Sikatan beliau KJ .KJ berjaya mendapat 304 undi daripada Perwakilan Manakala Pencabarnya Datuk Mukhriz Mahathir berjaya mendapat 232 undi Diikuti oleh bekas Menteri Besar Selangor Datuk Seri Mohd Khir Toyo 254 Undi.




Congrat Khairy , Saya harap khairy mampu berdiri dengan kaki beliau sendiri , selepas Najib menjadi Perdana Menteri Malaysia ke 6 . Di dalam Jawatan Exco Pemuda Umno terbahagi kepada 3 puak , 1 pemuda berani berubah 2 pemuda setia kawan 3 pemuda berani.Persoalanya mampu kah khairy menguruskan dan menyatukan kembali pemuda Umno Malaysia.

Taniah juga kepada wakil Sabah Jamawi.


Bagi Ketua Wanita Taniah Kepada Datuk Sharizat Jalil yang mendapat 507 undi menewaskan Tan sri Rafidah Aziz legend dalam wanita Umno 280 undi.


Yang Paling membanggakan Ketua Puteri UMNO Malaysia jatuh kepada MP Papar Datuk Ronsah .Taniah.



Tekaan peribadi saya Rosnah dan Khairy akan dilantik menjawat Menteri penuh dalam Kabinet Baru Datuk Najib Tun Razak . Kita Tunggu dan Lihat.




Rosnah bakal Menteri penuh ?

No comments:

Post a Comment