Thursday, March 26, 2009

Khairy Jamaludin

Pemimpin Harapan Negara Saudara Khairy Jamaludin
Saya amat gembira bahawa Saudara Khairy Jmaludin menang sebagai Ketua Pemuda Umno lewat Malam semalam , Kerana selama ini saya amat meminati cara kepimpinan saudara khairy jamaludin , Antara kunci kunci pada kelebihan saudara Khairy jamaludin ialah beliau seorang yang keberanian dalam apa juga isu yang disentuh olehnya , Hal ini bukan saja mampu menunjukan cara kepimpinan yang dinamik selaras dengan aspirasi negara yang mahukan pemimpin yang lantang bersuara dan tidak gentar kepada mana mana ugutan.



Khairy juga bersikap terbuka di dalam banyak isu , dan melatari suasana semasa dan keadaan di sekeliling beliau. Sikap Gigih yang ada di dalam diri seorang yang diberi nama jolokan The most richest unemployment oleh Lim Kit Siang ini juga tabah menghadapi kecaman dan tomahan politik yang berniat mengkuburkan politik beliau di persada landskap politik negara tidak kira daripada Pembangkang sehingga la di dalam Barisan Nasional itu sendiri . Beliau juga sering dihentam dan dikecamhebat di dalam media media masa yang terkini seperti Blog Blog dan rencana rencana ada juga buku buku . Antara orang kenamaan yang sering menghentam khairy tidak lain tidak bukan pemimpin Ulung Negara iaitu Dr Mahathir Mohamad.


Khairy Jamaludin juga adalah seorang yang empunyai keyakinan diri yang kuat dan sanggup menerjah sesiapa saja tidak kira tua dan muda , yang sudah ada nama dalam politik juga tidak diendahkan beliau , Beliau senantiasa memberi pandagan beliau di dalam apa juga kempen kempen , dan ceramah ceramah yang dihadiri oleh beliau dengan pandangan jauh dan akalnya difikirannya sendiri . Sehingga ada yang Ahli majlis Tertinggi UMNO yang mengatakan beliau ( CUBA MENGAJAR ITIK BERENANG ).


Khairy juga lebih rapat bersama Pemuda Umno dan Ini dibuktikan dengan kemenangan beliau sebagai Ketua Pemuda Umno Malaysia lewat malam semalam . Semalam Penyokong MUKHRIZ ramai yang tidak berpuas hati dengan keputusan kekalahan calon mereka semalam , Dan hal ini telah menampakkan ketidakmatangan mereka dengan cuba merosakkan dan mengeuhkan keaadaan semalam .Macam - Macam hal berlaku .Mereka Berteriak dan cuba membuat provokasi sehingga polis terpaksa campur tangan . Hal menjadi lebih teruk apabila kiraan undi ke 2 dilakukan dan berpihak kepada Khairy Jamaludun.Mereka tidak dapat menerima hakikat kerana Saudara Mukriz yang mendapat Pecalonan tertinggi bagi merebut jawatan pergerakan Ketua Pemuda Umno . Khairy juga adalah pemimpin yang lebih mesra dengan pergerkkan pemuda .



Kita sedia maklum bahawa Dato Razali yang juga lebih dikenali sebagai regu kepada Saudara Mukriz Tun Mahathir yang juga bekas presiden MPPUKM manakala seorang lagi calon iaitu Datuk Rezal Marican ialah regu Khairy ,Keputusan menampakan kematangan perwakilan pemuda umno dimana mereka memilih pemimpin yang betul betul di hati mereka , Dengan kemenang datuk Razali adakah ini akan menggangu khairy ? saya rasa tidak .Kehadiran Khairy jangan dipandang sepi dan ringan oleh parti pembangkang . Anggapan bahawa Umno akan hancur jika Khairy menjadi ketua pemuda rasanya kurang tepat bagi pendapat saya . Tanggapan dan tuduhan ini tidaklah begitu mudah untuk menguburkan parti Umno di tangan Ketua Pemuda Baru Saudara Khairy Jamaludin.Saya pecaya bahawa Khairy akan cuba sedaya upaya untuk memperbaiki Kelemahan dirinya ,Seterusnya mempamerkan kepimpinannya dan paling Mantap dengan ialah idea geliga bekas pelajar Universiti OXFORD ini. yang juga menantu keada bakal bekas perdana menteri Malaysia Datuk Abdlah Amat Badawi.



Melihat kepada ucapan pertama Khairy selepas diumukan sebagai Ketua Pemuda Umno gaya beliau berucap amat bervisi dan bermatlamat . Masihkah tuan tuan ingat pada tahun 1982 di mana ketika itu Saudara Anwar Ibrahim memenangi jawatan ketua pemuda Umno dengan mengalah Saudara Suhaimi kalau tidak silap? jika tidak silap saya majoriti anwar pada waktu itu hanya 40 lebih. Sedarkah kamu bagaikan ada aura Dsai di keliling Khairy ? Perwatakann beliau menampakkan kepemudaan berbanding dengan dua calon lain pada hemat saya . Saya berpendapat kelemahan seseorang itu akan dilupakan dengan kewibawaan dan keyakinan tinggi yang bakal ditonjolkan dari masa ke semasa .



Saya berharap Saudara Khairy Mampu Membawa perubahan dalam Lanskap Politik Negara .

Taniah sekali lagi KHAIRY !!!







No comments:

Post a Comment