Thursday, October 1, 2009

Khairul Azman Mohamaed Mengharap Simpati Anda

Sudut hati Saya terpanggil untuk menulis di dalam blog ini bahawa bekas WIRA negeri Sabah memerlukan simpati para peyokong negeri sabah untuk membiayai pembedahan Lutut beliau.

Bekas penjaga gol itu perlu RM16,000 untuk menjalani pembedahan

JIKA ikut perasaan hati, dia masih mahu menabur bakti kepada negara. Jauh di lubuk hatinya masih menyimpan rasa sayang akan pasukan kebangsaan.

Namun, kini pada usia 41 tahun Khairul Azman Mohamad sudah tidak mampu memerah keringat membantu pasukan negara, apatah lagi kecederaan lutut yang tidak pernah susut memaksa dia melupakan terus niat berkenaan.

Namanya tidak perlu diperkenalkan kerana menjadi penjaga gawang antara digeruni satu ketika dulu.

Dia mula berjinak dengan bola sepak pada usia 17 tahun dan bangga dipilih menyertai skuad remaja Pahang pada 1985. Ketangkasannya melayangkan badan menepis bola membantunya dipilih pemain terbaik remaja dan menyarung jersi negara pada Kejohanan Sekolah Asean di Jakarta, tahun yang sama sebelum menyertai skuad kebangsaan pada 1991.

Sejak itu, dia menunjukkan peningkatan mendadak dan menjadi sebutan peminat tanah air, termasuk selepas membantu Pahang menjuarai Piala Malaysia 1992 serta dipilih pemain terbaik Piala Malaysia pada 1996 mewakili Sabah.

Kepada warga HMC dan peminat bolasepak negara yang prihatin boleh menderma menerusi akaun Yayasan Kebajikan Atlet Kebangsaan (Yakeb) untuk kempen 1Ringgit 1Malaysia, 564847005696 (Maybank) atau disalurkan menerusi SMS dengan menaip YAKEB1, YAKEB2, YAKEB5 atau YAKEB10 (RM1, RM2, RM5, RM10) ke 33898.tujuan utk bagi peluang kpd penyokong sabah yg menghargai jasa khairul utk memberi sumbangan pada beliau melalui YAKEB...

Saya masih ingat ketika saya berumur 12 tahun , saya selalu pergi ke stadium likas untuk menyokong jika ada perlawanan bola berkaitkan SABAH.Seingat saya saudara Yanick Anuar dan teman seperti lionel , Jomey yang selalu menenmankan saya di stadium.Ada masa kami sanggup jalan Kaki pulang pada waktu malam , maklum la masa itu budak budak lagi..hehehehe.=)

Semoga Khairul azman Cepat sembuh untuk menempuhi penyakit beliau. =)

No comments:

Post a Comment