Tuesday, April 7, 2009

Ramalan 3 Pilihanraya Kecil Pada 7 April

Hari ini, 07 April adalah hari penentu kepada 3 pilihanraya kecil . Istimewanya 3 pilihanraya kecil ini ialah merupakan batu pengukur kepada kredibiliti ketua jentera BN yang juga Timbalan Presiden BN yang baru Tan Sri Datuk Seri Muhyiddin Muhammad Yassin.
Jika kemenangan yang diraih BN 2 daripada 3 pilihanraya kecil ini , maka bolehlah rakyat Johor bangga dengan pemimpin mereka nie. Tapi jika BN hanya menang 1 kerusi saja atau kana hatrik 3 -0 oleh pembangkang , maka BN harus pikir balik strategi-strategi dan kelemahan dalam badan yang dipanggil Barisan Nasional. Namun, jika BN menang semua apa ceritanya ? Mungkin itu petanda kepimpinan Najib Razak dan Muhyiddin Yassin direstui rakyat sejagat.

Keistimewaan Pilihanraya kecil ini ialah buat pertama dalam sejarah, ramai calon bebas bertanding . Bukti, PRK DUN Bukit Selambau kali ini mempersembahkan kepada pengundi sebanyak 15 muka calon dengan 15 corak atau simbol kepartian dalam sehelai kertas undi. Munkin in satu rekod baru dunia ? Wah, hebat jika dilihat sekali pandang. Penuh demokrasi jika ditenung sekali nyawa. Agak menarik jika dibaca sekali ayat. Memang luar biasa jika ditafsir sekali pandang.

Setelah susah payah para calon berkempen maka pada hari yang mulia ini akan muncul la insan yang dipanggil YB di kawasan PRK masing Masing , Semua ini terletak di tangan Pengundi , Kempen kempen kotor juga dimainkan oleh dua dua pihak , Personal Attack Calon Calon juga banyak menjadi peranan untuk pengundi untuk memilih wakil masing masing.

Ramalan yang Kawan -kawan di kawasan PRK masing Masing adalah Seperti Berikut .

Pilihanraya Kecil DUN Bukit Selambau : Kemenangan dijangka kepada PR dengan majoriti mudah antara 300-500 ke atas undi.

Pilihanraya Kecil Parlimen Bukit Gantang : Kemenangan dijangka kepada PR dengan majoriti antara 500-1000 undi keatas.

Pilihanraya Kecil Batang Ai : Kemenangan dijangka kepada BN dengan majoriti sekitar 2000 undi keatas .

Adalakah info ini benanr kita tunggu malam ini ...Adakah Sarawak masih menjadi tulang belakang BN ? Adakah Penderkaha Sultan Diterima rakyat ? Adakah MIC masih Diterima Rakyat ? Adakah Kembalinya DR Mahathir mampu membawa anjakan sokongan padu kepada Barisan Nasional ? Adakah Najib dan Muyidin Diterimaka Rakyat sebagai Pemimpin Ulung Negara ...Kita Tunggu malam ini..

No comments:

Post a Comment