Wednesday, May 5, 2010

Harta Sabah Dijual lagi ?

Rakyat Sabah dikejutkan dengan tuduhan Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa penggantinya, Tun Abdullah Ahmad Badawi telah menyerahkan kepada Brunei dua blok pengeluaran minyak luar pantai, sebelum bersara awal tahun lalu ,Menurutnya kawasan yang kaya simpanan minyak di Laut Cina Selatan - Block L dan Block M - tidak lagi menjadi sebahagian daripada Malaysia .

Beberapa pihak mendakwa jumlah kerugian dalam bentuk perolehan berjumlah Minumum AS$100 bilion (RM330 bilion) . Boleh dikatakan satu pangka yang cukup besar ! Mengambil kira jika pendapatan kerajaan diri RM 3 Billion setahun , ini memerlukan 110 tahun untuk mendapat jumlah sebanyak itu !

Menurut sumber Pak lah telah menyerahkan 'Blok L' dan Blok M' di Laut Cina Selatan, dikatakan sebagai pertukaran dengan Brunei supaya menggugurkan tuntutannya terhadap Limbang, Sarawak. Kenapa Kawasan Sabah yang dijadikan pertukaran ! Ini tindakan yang boleh mengundang kemarahan rakyat sabah !

For me Surrendering sovereignty for a commercial agreement is a fool's bargain ! These is high treason. No federal or state government has the right to surrender sovereign rights. Those responsible are traitors to our nation and must be punished.

Barisan Nasional Goverment please Wake up ! , or you will be voted out by people in the next General Election !

No comments:

Post a Comment